Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2009

Καλά Χριστούγεννα και καλές αγορές

Ήρθαν και πάλι τα Χριστούγεννα!
Λαμπιόνια, δώρα, τραγούδια, στολίδια, κάλαντα... Όλα μαρτυρούν ότι όλη η πλάση γιορτάζει. Εμένα όμως, όλη αυτή η γιορτινή ατμόσφαιρα, κάνει τα νεύρα μου ζαρτιέρες!
Κάθε φορά που έρχονται τα Χριστούγεννα, θα προτιμούσα να μετακομίσω στον πλανήτη Άρη και να μείνω εκεί μέχρι να γυρίσει στο κουτί του και το τελευταίο χριστουγεννιάτικο στολίδι.
Δεν ξέρω αν δεν αντέχω το γιορτινό κλίμα επειδή είμαι από τη φύση μου στριμμένη ή επειδή δεν αντέχω την επιτηδευμένα χαρούμενη -μην πω χαζοχαρούμενη- ατμόσφαιρα που μας μεταφέρουν κάθε χρόνο μέσω των ΜΜΕ.
Ας δεχτώ ότι είμαι εγώ η στριμμένη. Ας δεχτώ ότι δε με αγγίζει το πνεύμα των Χριστουγέννων. Πώς να με αγγίξει άλλωστε... Αφού δεν μπορώ να το βρω πουθενά! Τόσα χρόνια το ψάχνω κι αυτό δε λέει να εμφανιστεί μια φορά μπροστά μου. Βελόνα στ' άχυρα να έψαχνα, θα την είχα βρει προ τετραετίας!
Και σαν να μην έφτανε αυτό, εμφανίζονται μπροστά μου διαφημίσεις που προσπαθούν να με πείσουν ότι, όταν σε αγγίξει το πνεύμα των Χριστουγέννων, παίρνεις τους δρόμους, ορμάς στα μαγαζιά σαν σίφουνας, ψωνίζεις ότι βρεις μπροστά σου -με 49 άτοκες μηνιαίες δόσεις φυσικά- και μετά μπουκάρεις σε μια τράπεζα, παίρνεις ένα εορτοδάνειο και δυο καταναλωτικά που θα αποπληρώσεις σε 45 χρόνια -με επιτόκιο φυσικά- και μετά πας στο σπίτι σου, κάθεσαι στο τραπέζι να φας τη γαλοπούλα μαζί με τα παιδιά σου, τον μπατζανάκη σου, τον κουμπάρο σου, την τρίτη ξαδέρφη του πεθερού της κουνιάδας σου και εσύ είσαι καταχρεωμένος και τρισευτυχισμένος!
Και φυσικά, κάπου εκεί σταματάει η διαφήμιση... Όχι, δεν σταματάει γιατί τελείωσε ο τηλεοπτικός χρόνος. Σταματάει γιατί τελείωσε το παραμύθι! Τί να σου δείξουν μετά από αυτό; Να σου δείξουν ότι για τα επόμενα 45 χρόνια -μέχρι να αποπληρώσεις τα δάνεια ντε- δε θα ξανακάνεις Χριστούγεννα και τη γαλοπούλα θα τη βλέπεις μόνο σε διαφημίσεις κάθε που θα έρχονται γιορτές;
Ας επιστρέψουμε όμως και πάλι στο ότι δεν αντέχω τη γιορτινή ατμόσφαιρα των Χριστουγέννων. Δεν αντέχω να με βομβαρδίζουν άλλο, από όλα τα ΜΜΕ, με δεντράκια, δωράκια, χιονανθρωπάκια, ταράνδους και άγιους Βασίληδες. Δεν αντέχω τις χριστουγεννιάτικες ταινίες, δεν αντέχω τα χριστουγεννιάτικά τραγούδια, δεν αντέχω τη φιέστα που λέγεται "Χριστούγεννα". ΦΤΑΝΕΙ!
Για να μην αναφερθώ στο επιτηδευμένο κλίμα αγάπης που επικρατεί κάθε Χριστούγεννα και στη χαζή συνήθεια να ανταλλάσσουμε δώρα τη συγκεκριμένη μέρα -αν θέλω να κάνω δώρο σε κάποιον που αγαπάω, μπορώ οποιαδήποτε μέρα του χρόνου, δεν χρειάζομαι υποδείξεις!- που είναι κάτι που με κάνει να θέλω, ακόμα πιο πολύ, να μετακομίσω σε άλλο πλανήτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: